Waarom je aan klanten moet vertellen wat je doet

Vertel wat je doet aan klantenBetrap jij jezelf er wel eens op dat je denkt: “Wie ben ik nou? Ik zeg maar niks, want er zijn er al zoveel die dit vertellen..”

 

Niet doet! Jouw klanten hebben het juist nodig dat je vertelt wat je doet. Ze willen graag weten hoe jij over bepaalde zaken denkt en hoe jij iets oplost.

 

En stel je nou eens voor, dat jouw ideale klant wel een concurrent hoort roepen. Deze vertelt wel glashelder wat hij kan betekenen en laat inzien waarom zijn diensten goed bij deze klant kunnen passen. Je hebt geluk, want de klant kijkt nog even jouw kant op. Want het liefst wil hij met jou samenwerken. Maar als hij jouw kant opkijkt… is het stil. Niks, nada, noppes…

 

“Weet ze dan toch niet goed hoe dit werkt? Ik ga toch maar even met de andere expert praten, want die weet het wel.”

 

Whaaaa… dat wil je toch niet? Vertel gewoon wat je kunt betekenen voor anderen, ook al vertelt een ander precies hetzelfde verhaal. Deel je informatie en wees niet stil in je communicatie.

 

Om je te inspireren heb ik er een video van gemaakt. Het gaat over vogels die er ook lustig op los kwetteren. Heb je wel eens voorgesteld wat er gebeurt als deze denken ‘Ik fluit maar niet hoor, de buurman kwettert er al zo lustig op los..”

 

[video_player type=”youtube” width=”560″ height=”315″ align=”center” margin_top=”0″ margin_bottom=”20″]aHR0cHM6Ly93d3cueW91dHViZS5jb20vd2F0Y2g/dj13Y2NOSTB6aXFaQSZmZWF0dXJlPXlvdXR1LmJl[/video_player]

 

Ik vind het heel tof om iets van je te horen als je deze video hebt bekeken!

Vind jij het ook lastig om zichtbaar te worden? En wat is nu één kleine stap die jij nu gaat zetten om uit je comfortzone te komen? Wat ga je DOEN? Laat je reactie hier achter! Jouw verhaal is weer inspiratie voor veel andere ondernemers.

P.S. Wil je gelijk aan de slag? Wil je DOEN? Kijk dan eens naar mijn 2 daags event ‘Op expeditie naar meer klanten & meer vrijheid”.

3 Comments on “Waarom je aan klanten moet vertellen wat je doet”

  1. Hoi Jikkie,
    Ik vind je advies TOP!
    Vaak ben je ondernemer in fasen, net als onze vrouwelijke hormonen komen en gaan. Toch is het belangrijk om jouw eigen unieke geluid te laten horen. Je zult niet iedereen tot klant krijgen maar wel de juiste mensen kunnen aantrekken en inspireren. Daar vanuit groeit jouw eigen unieke onderneming!
    Succes met je activiteiten en bedankt voor je inspiratie deze ochtend
    Corina Heijnis
    Schoonheidssalon De Zevende Dag

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *