Zelfsabotage: 3 stappen om er vanaf te komen

Zelfsabotage: je wilt wel, maar het lukt je niet. Of je wilt wel heel graag, maar op één of  andere manier doe je het niet. En voel je je daar vervolgens weer slecht over. Wat vervolgens weer niet motiveert om weer te gaan doorpakken. En zo belandt je vaak in een negatieve spiraal. Ga je jezelf veroordelen omdat je bepaalde zaken … Lees verder

Waarom je aan klanten moet vertellen wat je doet

Betrap jij jezelf er wel eens op dat je denkt: “Wie ben ik nou? Ik zeg maar niks, want er zijn er al zoveel die dit vertellen..”   Niet doet! Jouw klanten hebben het juist nodig dat je vertelt wat je doet. Ze willen graag weten hoe jij over bepaalde zaken denkt en hoe jij iets oplost.   En stel … Lees verder

Als je meer klanten wilt, moet je zichtbaar worden

Ik was al maanden bezig om mezelf te verstoppen achter Maak werk van je Merk. Zichtbaar worden – NO-WAY! Ik deed er niet toe. Ik was het verlengstuk in Maak werk van je Merk om van A naar B te komen. Meer dan dat… was het niet. Ik was daar heilig van overtuigd. Tot ik op een podium stond, met … Lees verder

Hoe ga je om met tegenslag?

Pfff… heb jij dat ook wel eens? Je doet knetterhard je best, maar het loopt niet zoals gehoopt of gedacht.   Je gratis weggeefactie heeft minder deelnemers dan verwacht. Mensen kopen je product niet waar je zoveel tijd in hebt gestoken.   Iemand waarvan je had verwacht dat die klant zou worden zei nee, of nog erger: je hebt onvoldoende … Lees verder

“Dat had ik veel eerder moeten doen!”

Heb jij ook wel eens gedacht: “Dat had ik veel eerder moeten doen?!”   Ik leerde vorige week hier een enorm wijze les over in mijn privé leven…   Ik had namelijk al een paar weken enorme pijn en ik kon namelijk niet langer dan 10 minuten zitten zonder pijn en ik kan je vertellen: dan zijn de dagen ineens … Lees verder

Hoe ga je om met kritiek?

Hoe meer je zichtbaar wordt, hoe meer kritiek je krijgt. Zo simpel is dat.   En dit is vaak de grootste angst voor veel ondernemers. Bang om afgewezen te worden, niet goed genoeg te zijn, noem maar op.   De critici vinden het niks, en dat zullen ze je laten weten ook! Ze maken het persoonlijk (jij bent niets waard), … Lees verder

5 manieren hoe je de prijs voor jouw product of dienst bepaald

Veel ondernemers vinden het lastig om de prijs van hun product of dienst te bepalen.   Je wilt namelijk geen klanten mislopen omdat je product te duur is, maar je wilt ook niet te weinig verdienen omdat je prijs te laag is.   Vaak denken we dat een klant het toch niet kan betalen (hoe weet je dat dat waar is?), … Lees verder

Hoe saboteer jij jezelf? (+ tip hoe dit oplost)

Wat veel vrouwelijke ondernemers tegenhoudt als ik ze spreek is niet tijd, geld, middelen… Bijna allemaal zeggen ze: eigenlijk houdt niets mij tegen, alleen ikzelf…   Vaak beginnen we heel enthousiast, maar gaandeweg komen de beren op de weg. Het is lastig… Tegenslag, afwijzing, langzaam slaat de twijfel toe en komt de wagen piepend en krakend tot stilstand.   Wat … Lees verder

Hoe proactief ben jij? Doe de TEST!

Ik zie vaak een wereld van verschil tussen het moment dat klanten starten en op het moment dat ze klaar zijn met een traject.    Niet alleen qua kennis over marketing, of hoe je aan klanten komt.   Het grote verschil is dat ze proactief zijn geworden. En actief is iets anders dan proactief.   En dat betekent een mindshift van WERKnemer naar … Lees verder