Als je meer klanten wilt, moet je zichtbaar worden

Ik was al maanden bezig om mezelf te verstoppen achter Maak werk van je Merk. Zichtbaar worden – NO-WAY! Ik deed er niet toe. Ik was het verlengstuk in Maak werk van je Merk om van A naar B te komen. Meer dan dat… was het niet. Ik was daar heilig van overtuigd. Tot ik op een podium stond, met … Lees verder

Hoe ga je om met tegenslag?

Pfff… heb jij dat ook wel eens? Je doet knetterhard je best, maar het loopt niet zoals gehoopt of gedacht.   Je gratis weggeefactie heeft minder deelnemers dan verwacht. Mensen kopen je product niet waar je zoveel tijd in hebt gestoken.   Iemand waarvan je had verwacht dat die klant zou worden zei nee, of nog erger: je hebt onvoldoende … Lees verder

“Dat had ik veel eerder moeten doen!”

Heb jij ook wel eens gedacht: “Dat had ik veel eerder moeten doen?!”   Ik leerde vorige week hier een enorm wijze les over in mijn privé leven…   Ik had namelijk al een paar weken enorme pijn en ik kon namelijk niet langer dan 10 minuten zitten zonder pijn en ik kan je vertellen: dan zijn de dagen ineens … Lees verder

Hoe ga je om met kritiek?

Hoe meer je zichtbaar wordt, hoe meer kritiek je krijgt. Zo simpel is dat.   En dit is vaak de grootste angst voor veel ondernemers. Bang om afgewezen te worden, niet goed genoeg te zijn, noem maar op.   De critici vinden het niks, en dat zullen ze je laten weten ook! Ze maken het persoonlijk (jij bent niets waard), … Lees verder

5 manieren hoe je de prijs voor jouw product of dienst bepaald

Veel ondernemers vinden het lastig om de prijs van hun product of dienst te bepalen.   Je wilt namelijk geen klanten mislopen omdat je product te duur is, maar je wilt ook niet te weinig verdienen omdat je prijs te laag is.   Vaak denken we dat een klant het toch niet kan betalen (hoe weet je dat dat waar is?), … Lees verder

Hoe saboteer jij jezelf? (+ tip hoe dit oplost)

Wat veel vrouwelijke ondernemers tegenhoudt als ik ze spreek is niet tijd, geld, middelen… Bijna allemaal zeggen ze: eigenlijk houdt niets mij tegen, alleen ikzelf…   Vaak beginnen we heel enthousiast, maar gaandeweg komen de beren op de weg. Het is lastig… Tegenslag, afwijzing, langzaam slaat de twijfel toe en komt de wagen piepend en krakend tot stilstand.   Wat … Lees verder

Hoe proactief ben jij? Doe de TEST!

Ik zie vaak een wereld van verschil tussen het moment dat klanten starten en op het moment dat ze klaar zijn met een traject.    Niet alleen qua kennis over marketing, of hoe je aan klanten komt.   Het grote verschil is dat ze proactief zijn geworden. En actief is iets anders dan proactief.   En dat betekent een mindshift van WERKnemer naar … Lees verder

Waarom zouden ze voor mij kiezen?

  Tja, waarom zouden mensen voor jou kiezen? Dit is een vraag die ik heel vaak hoor, zo ook tijdens mijn afgelopen 2-daagse ‘Met pit & passie naar je ideale bedrijf’.       Vaak ben je niet de enige in je vak (wat een goed teken is), maar zie je veel concurrentie om je heen. Zo zijn er iets … Lees verder

Bang om pushy over te komen in een verkoopgesprek? (+ tip hoe je dit oplost)

Wat ik vaak hoor is dat één van de meeste spannende dingen als ondernemer het feit is dat je jezelf moet verkopen.   Veel ondernemers vinden het geen probleem om sokken of desnoods wc-papier te moeten verkopen. Maar als je een eigen bedrijf hebt zonder een fysiek product, is het ineens super spannend!   Want ineens wordt het persoonlijk, gaat … Lees verder